lørdag den 17. september 2011

Vafler til Smølfen

"Øv, Michael fra min gruppe fik valgvafler den anden dag. Det lød ellers godt." Det fik min Smølf proklameret den anden dag, og så kunne jeg jo godt se, hvor den bar hen, for det dur jo ikke, hvis Michael fra hans gruppe har en sødere kæreste, end Smølfen har. Derfor bagte jeg vafler til ham, fordi Michael også har valgt at smitte ham, så han er lidt sølle og forkølet. Hvad var så bedre end en omgang vafler? Tilfredsheden bredte sig i hvert fald, der blev sagt "mmm", og han faldt i søvn på sofaen bagefter. Han vågnede så op til mig, der var ved at bage cookies, fordi jeg var totalt i bagemode, så håber jeg, at han bliver bare lidt mere rask (og ikke smitter mig mere, end jeg allerede kan fornemme, jeg er blevet :-b).
Mmm, med marmelade og sukker.
Opskriften blev lidt utraditionel, så det ikke bare var hvedemel i maven. Jeg fandt opskriften på Mad med hjertet, men jeg halverede dog opskriften. Her får I den, som jeg lavede den på en regnfuld lørdag eftermiddag. Så er det bare så hyggeligt, at det er det gamle vaffeljern fra min barndom, som er flyttet med mig, da jeg flyttede hjemmefra. :-)

Ingredienser (2 personer):
1 banan
1 dl. yoghurt naturel
100 g. mælk
1½ tsk. vaniljesukker
125 g. havregryn
2 æg
1 tsk. kanel
0,75 spsk. olie
1 tsk. sukker
1 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:
Smæk det hele i en blender og i vaffeljernet bagefter. Ahme namme nam! :-)

Energiindhold: ca. 800 kJ pr. 100 g.

  • 1 hjerteplade vejer ca. 50 g. = 400 kJ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar