torsdag den 26. maj 2011

Banan- og karamelmuffins á la mmmm...

Se hvor de skinner - det er karamelglasuren :-)
Ovenpå den første eksamen dette semester, skulle der slappes lidt af her til aften, og da jeg kom til at foreslå en omgang muffins, lyste Smølfens øjne SÅ meget, at jeg umuligt kunne trække mit tilbud tilbage :-)
Jeg prøvede at bage den banan- og karamelkage, som jeg tidligere har bagt - bare som muffins. Dermed kan jeg nu fortælle jer, at kagen også er en kæmpe succes som muffins, og selvom det er mindre end en time siden, de kom ud af ovnen herhjemme, er der godt nok allerede forsvundet nogle stykker. Jeg har fået at vide at vide, at jeg virkelig skal huske, hvordan jeg bagte dem, så derfor ridser jeg lige mine ændringer op i det her indlæg i forhold til, hvordan jeg bagte kagen sidste gang.

  • Kun 50 g. smeltet smør (og intet fromage frais)
  • Kun de 125 g. hvedemel
  • Kun 50 g. mælk
  • 40 g. chokolade
  • Ca. halv portion glasur eller lidt under. Jeg kom til at lave en hel portion, og det var alt, alt for meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar