onsdag den 4. maj 2011

Kokosmuffins á la Mor

Så blev det igen tid til at kigge i mors opskrifter, fordi jeg lige havde et ledigt øjeblik, hvor der skulle hygges og slappes lidt af med at bage :) Denne gang blev det til en omgang kokosmuffins, som min mor altid lavede, og ALLE elskede dem!
PRØV DEM, PRØV DEM - det er bestemt ikke de sundeste kager i verden, men det er det hele værd, og de er super nemme at lave. :-)

Opskriften er forresten en gammel læseropskrift fra Ude&Hjemme, hvor læseren vandt en blender fra Moulinex for sin opskrift på kokosmuffins. Det er da lidt sjovt! :-)

Ingredienser (ca. 13 rimelig store muffins):
2 æg
2 dl sukker
2 tsk. vaniljesukker
125 g. smør/margarine
3/4 dl mel
4 dl kokosmel
50 g. nødder (jeg brugte hasselnødder)
100 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Æg og sukker piskes godt sammen.
Fedtstoffet smeltes og røres i æggemassen skiftevis med mel og kokosmel.
Nødder og chokolade hakkes og røres i dejen.
Dejen kommes i muffinsforme, der fyldes 3/4 op.
Kagerne bages ved 200 grader i 10-15 minutter i varmluftsovn. Mine fik 15 minutter.

Energiindhold: ca. 2200 kJ pr. 100 g.

  • Pr. muffin (45-50 g. i silikoneform) = 1000 kJ
  • Men de er alt energien værd, synes jeg (og Jakob)!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar