mandag den 28. maj 2012

Eksotisk rejecocktail med twist i sommervarmen

Sommeren skal nydes, mens den kan, så heldigvis stoppede eksamenslæsningen lidt før i går, så jeg kunne komme lidt udenfor med en god bog, som jeg ikke skal til eksamen i. Jeg har næsten ikke opdaget pinsen på grund af læsning, og så går den ene dag bare med den anden, men jeg har dog opdaget, at Føtex ikke har åbent, så derfor må jeg i disse dage ty til rester og kreativitet. Det har faktisk vist sig ikke at være så ringe endda. I går var der lidt rejer og eksotiske frugter i fryseren, en stor pose salat i køleskabet og modne avocadoer  og vandmelon i frugtskålen = REJECOCKTAIL. (Det viste sig dog, at der ikke var ret mange rejer til to personer, så måske det burde kaldes salat med lidt rejer strået over, men godt var det.)

Klassisk rejecocktail med twist af avocado, vandmelon og eksotiske frugter.

Meget enkel aftensmad, men hvor er det bare lang tid siden, jeg har fået rejecocktail, og hvor smagte det bare godt og ikke mindst frisk og let mad her i sommervarmen - jeg ved godt, det ikke varer ved, men det er trods alt 1. juni på fredag, så lad os bare kalde det sommer :-)

Ingredienser:
Rejer
Avocado
Vandmelon
Icebergsalat eller andet blandet salat
Eksotiske frugter (evt. fra Luxus Grønt, hvor der er fx jordbær og mango i)
Thousand Island dressing

Fremgangsmåde:
Ja, behøves jeg sige så meget? Avocado skæres i stykker og blandes med resten. Toppes med dressing. Kan det være nemmere? :-)

KONKLUSION
Den gamle klassiker er ikke død - og med lidt avocado, vandmelon og eksotiske frugter, følte jeg i hvert fald, at klassikeren blev fornyet og updatet bare lidt. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar