lørdag den 12. maj 2012

Min mors skønne forret med kylling og karrydressing

I går stod den på let mad, så der kunne blive brugt lidt salat fra grøntsagsskuffen og lidt kød fra fryseren. Jeg kom i tanke om min mors skønne og meget nemme salat med kylling og karrydressing, som hun ofte serverede som forret i stedet for den traditionelle forret med fisk. Når min mor og jeg en sjælden gang skulle spise aftensmad alene - eller bare spise frokost sammen derhjemme, var det også tit denne salat, der stod på programmet. Den er simpel, men alligevel utrolig velsmagende. Den vakte også ros og glæde herhjemme, for det var lige præcis, hvad vi begge havde lyst til.
Hurra, en gammel opskrift er genfundet fra hukommelsen og skal snart laves igen! :-)

Mmm, hjemmelavet karrydressing på kyllingesalaten.

Ingredienser (1 portion):
Ca. 40-50 g. icebergsalat
Ca. 30 g. agurk
Ca. 30 g. vindruer
Ca. 80 g. stegt kyllingfilet skåret i mindre stykker
Man kan sagtens komme mere salat i, det vurderer man selv.


Fremgangsmåde:
Verdens nemmeste fremgangsmåde. Salat, agurk og vindruer snittes/skæres i mindre stykker. Kyllingfiletter skæres i mindre stykker og steges med krydderier på evt. chilikrydderi, salt og peber, indtil de er sprøde og gode. Kylling køler af og kommes i salaten.

Dertil karrydressing lavet af fromage frais 0,3 %, lidt sukker og lidt lagereddike samt karry efter smag. Uhm, brug den som forret eller lækker frokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar