lørdag den 23. juni 2012

Choco Oat Cookies

Lækre, overskuelige og perfekte til mit fødselsdagsslapperas i morgen.

Perfekt lille snack, så fødselsdagsgæsterne ikke går sultne hjem. :-)

I morgen holder jeg fødselsdag for min familie, så i dag er der blevet forberedt de ting, jeg har kunne dagen før og bagt på livet løs. Da jeg færdige med ét sæt boller (de grove) og hindbærmoussekagen, havde jeg alligevel stået i ved køkkenbordet en del timer, så hvorfor ikke også smække en omgang småkager sammen. Hvis gæsterne så skulle have lyst til en lille haps efter boller og kage, så er muligheden i hvert fald lavet nu.
Det blev til havregrynssmåkager med chokolade á la Choco Oat Cookies, som jeg fandt hos CookieCrumble.

Jeg lavede dem dog lidt mindre, tror jeg, for jeg fik i hvert fald 62!! Men de er fine og lækre, og så er der jo ingen, der er kommet til skade af at tage to gange. :-) Jeg reducerede lidt i smør og sukkermængden, så I får lige opskriften her.

Sprøde havregrynssmåkager.


Ingredienser:
180 g. sukker
200 g smør
2 æg
1 tsk. vaniljesukker
1 tsk. natron
1 tsk. groft salt
3½ dl. grovvalsede havregryn
125 g. hvedemel
100 g. mørkt hakket chokolade

Fremgangsmåde:
Pisk sukker, smør og æg sammen til en luftig masse. Tilsæt da vaniljesukker, salt og derefter havregryn og mel. Til sidst puttes natron i - kun lige før det hakkede mørke chokolade.
Brug en teske til at lave små klatter på bagepladen - de flyder meget ud, så med min størrelse småkager, havde jeg 12 på hver bageplade. Lav godt med luft imellem dem!
Bag dem da i 7 minutter ved 200 grader varmluft.
De er bløde, når de kommer ud, så vent 5 minutter med at lægge dem over på en bagerist. Opbevar dem i en lufttæt dåse - og måske med et nix pille-skilt på :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar