mandag den 20. juni 2011

BA jur. og 18 mennesker til mad på 40 km2!!

SÅ blev jeg færdig med eksamen og kan nu kalde mig selv BA jur., selvom jeg lige mangler en kandidat i jura, før jeg for alvor kan bruge det til noget. Hvor er det rart at have sommerferie, på trods af at jeg næsten ikke har lavet andet end at spise og forberede mad siden i fredags, hvor jeg blev færdig.
Vi fejrede, at jeg var blevet færdig i fredags med min far på Pingvin, og tidligere på dagen med frokost på Penny Lane sammen med Jakobs mor, så det var bare rigtig hyggeligt.

I går holdt jeg for tidlig fødselsdag (det er først d. 8/7) for mine studiekammerater sammen med en veninde fra studiet, så derfor brugte jeg hele dagen i går i køkkenet, og så skulle vi også lige have udtænkt, hvordan der blev plads til 18 spisende mennesker i vores lejlighed på 60 km2, hvor der jo både går noget fra til soveværelse, badeværelse og entre. DET LYKKEDES! Det var tæt og hyggeligt, og det virkede som om, at alle havde det rigtig godt, så det er bare super dejligt at være vært for glade mennesker og få ros for arrangement og ikke mindst mad.
Jeg ærger mig over, at jeg i min stress ikke fik taget billeder af maden, men det skal ikke hindre mig i alligevel at lægge opskrifterne på noget af det ud, for det var virkelig en succes. :-)

Buffeten bestod af tre forskellige slags tærte - skinke-/porretærte, lakse/reje- og spinattærte samt chicken-chilitærte - gulerodssalat, broccolisalat, kartoffelsalat, minifrikadeller, to slags hjemmebagte flutes samt muffins og frugt til dessert. Uha, jeg tror forresten ikke, jeg skal have noget at spise resten af ugen med alt det her mad den her weekend - det er hårdt at få sommerferie ;-)

Nu skal jeg bare nyde ferien og planlægge den tur til Asien, som Jakob og jeg har bestilt, og som jeg glæder mig helt vanvittigt til. Generelt glæder jeg mig simpelthen så meget til at komme ud og opleve noget - både i Asien og efterfølgende i Portugal med Jakobs forældre.

Opskrifterne på tærterne kommer i særskilte indlæg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar